9 August 2011

ပစ္ခတ္မႈေၾကာင့္ ကေလးႏွစ္ဦး ဒဏ္ရာရသည့္ အစိုးရ၏ စြပ္စြဲခ်က္ကို KNU ျငင္းဆို



ၾသဂုတ္လ ၉ရက္။ ေစာခါးစူး (ေကအိုင္စီ)

ၾသဂုတ္လ ၈ ရက္ေန႔ထုတ္ အစိုးရပိုင္သတင္းစာမ်ားတြင္ ကရင္အမ်ိဳးသား အစည္းအရံုး (KNU) တပ္ဖြဲ႕၀င္မ်ား၏ ပစ္ခတ္မႈေၾကာင့္ ကရင္ျပည္နယ္ရွိ ေက်းရြာတရြာမွ ကေလးငယ္ႏွစ္ဦး ဒဏ္ရာရရွိခဲ့သည္ဟု ေဖာ္ျပထားျခင္းမွာ မဟုတ္မွန္ပဲ၊ ၎တို႔၏ လက္ခ်က္မ ဟုတ္ဟု KNU က ျငင္းဆိုလိုက္သည္။

ၾသဂုတ္လ ၅ရက္ေန႔က ဖာပြန္ၿမိဳ႕နယ္ ၀ါးသိုးခိုရြာအနီးရွိ ျမန္မာအစိုးရ ေျခလ်င္တပ္ရင္း (ခလရ-၂၁၄) အေျခစိုက္စခန္းကို ၎တို႔ က ၀င္ေရာက္ပစ္ခတ္စဥ္ အစိုးရတပ္ဘက္မွ လက္နက္ႀကီးျဖင့္ တံု႔ျပန္ပစ္ခတ္မႈေၾကာင့္သာ ၉ႏွစ္အရြယ္ မိန္းကေလးတဦးႏွင့္ ၁၀ ႏွစ္အရြယ္ ေယာက္်ားေလးတဦး ဒဏ္ရာရရွိခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု KNU ဖာပြန္ခ႐ိုင္၊ တပ္မဟာ(၅)၏ ႐ံုးထိုင္မွဴး ဗိုလ္မွဴးေစာကလယ္ ဒို႔က ေျပာသည္။

“အခု ျမန္မာအစိုးရ ေဖာ္ျပတာနဲ႔ က်ေနာ္တို႔နဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ပဲ။ က်ေနာ္တို႔က ရြာသားေတြကို ၀င္ပစ္တယ္လို႔ စြပ္စြဲတာဟာ လံုး၀ အေျခအျမစ္မရွိဘူး။ ရြာသားေတြဟာ အျပစ္မဲ့သူေတြပါ။ ေနာက္ ၀ါးသိုးခိုရြာသားေတြဟာ ကရင္ျပည္သူေတြလည္း ျဖစ္တယ္။”ဟု သူက ေကအုိင္စီကို ေျပာသည္။

အစိုးရသတင္းစာမ်ားတြင္ KNU တပ္မဟာ(၅)၊ တပ္ရင္း(၁၀၁)တပ္ရင္းမွ အင္အား ၃၀ခန္႔ရွိ တပ္ခြဲမွဴး ဖားစတီး(အမည္မွန္မွာ ဗိုလ္ ႀကီးေစာစတီး) ဦးေဆာင္အဖြဲ႕က ၀ါးသိုးခိုရြာအား လက္နက္ႀကီး လက္နက္ငယ္မ်ားျဖင့္ ၀င္ေရာက္ပစ္ခတ္မႈေၾကာင့္ ၀ါးသိုးခိုရြာ မူလတန္းေက်ာင္းရွိ ပထမတန္း ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူႏွစ္ဦး လက္နက္ႀကီးက်ည္စ ထိမွန္ခဲ့သည္ဟု ေဖာ္ျပခဲ့သည္။
အမွန္မွာ လက္နက္ႀကီး က်ေရာက္ခဲ့သည့္ ၀ါးသိုခိုေက်းရြာသည္ ျမန္မာတပ္စခန္းႏွင့္ ကရင္လက္နက္ကိုင္ တပ္ဖြဲ႕မ်ားအၾကားတြင္ မရွိဘဲ KNU တပ္ဖြဲ႕၀င္မ်ား၏ ေနာက္ေက်ာဘက္တြင္သာ ရွိေနသည့္အတြက္ ရြာတြင္းသို႔ လက္နက္ႀကီး က်ည္က်ခဲ့ျခင္းမွာ KNU တပ္ဖြဲ႕မ်ား၏ လက္ခ်က္ မဟုတ္ဘဲ အစိုးရဘက္က ျပန္လည္ပစ္ခတ္သည့္ လက္နက္ႀကီးေၾကာင့္သာ ျဖစ္သည္ဟု KNU မွ အဆိုပါ ႐ံုးထိုင္မွဴးက ေျပာသည္။

၎က ဆက္လက္ၿပီး “သူတို႔(အစိုးရ)ေဖာ္ျပတဲ့ တပ္ရင္း(၁၀၁)ဆိုတာ မွားတယ္။ တပ္ရင္း(၁၀၂)ပါ။ ေနာက္ က်ေနာ္တို႔ ေျပာက္ က်ားစနစ္နဲ႔ ပစ္ခတ္မႈလုပ္တာ အင္အား ၃၀အထိ မသံုးဘူး။ လက္နက္ႀကီးလည္း သူတို႔ေလာက္ မသံုးဘူး။”ဟု ေျပာသည္။
ျမန္မာအစိုးရတပ္ႏွင့္ KNU တပ္ဖြဲ႕၀င္တို႔အၾကား ပစ္ခတ္မႈအတြင္း ဒဏ္ရာရရွိသည့္ ထိုကေလးႏွစ္ဦးအား ၀ါးသိုးခိုေက်ာင္းအုပ္ ဆရာက ကမေမာင္းေဆး႐ံုသို႔ ပို႔ေဆာင္ခဲ့သည္ဟုလည္း သိရသည္။

0 kommentarer:

Post a Comment