ဧၿပီလ ၁ရက္။ ေစာခါးစူးညား (ေကအိုင္စီ)
ကရင္လူငယ္မ်ားအတြက္ ပညာျမင့္တင္ေပးေရးႏွင့္ အမ်ဳိးသားအက်ဳိးျပဳလုပ္ငန္းမ်ား ရည္ရြယ္၍ ထိုင္းႏုိင္ငံ တာ့ခ္ခ႐ိုင္၊ ထာ့ ေဆာင္ယန္းၿမိဳ႕နယ္အတြင္းရွိ မယ္လဒုကၡသည္စခန္းတြင္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့သည့္ ေခါင္းေဆာင္မႈႏွင့္ စီမံခန္႔ခြဲမႈ ေကာလိပ္သင္တန္း ေက်ာင္း(LMTC)၏ ဒုတိယအႀကိမ္ေျမာက္ ေက်ာင္းဆင္းပြဲ ယမန္ေန႔က က်င္းပၿပီးစီးခဲ့သည္။
လူထုပရိႆတ္ ၅၀၀ခန္႔ တက္ေရာက္ခဲ့သည့္ ထိုေက်ာင္းဆင္းပြဲတြင္ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ ေအာင္ျမင္သည့္ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူ ၁၉ဦးရွိရာ ယခင္ႏွစ္ထက္ ပိုမ်ားလာသည့္အတြက္ အားရေက်နပ္မႈပိုမ်ားလာသလို အမ်ဳိးသားအက်ဳိးျပဳလုပ္ငန္းအတြက္ စိတ္ အားထက္သန္မႈ ပိုမ်ားလာသည္ကို ေတြ႕ရေၾကာင္း LMTC ေက်ာင္းအုပ္ျဖစ္သူ ဆရာေစာအားသာက ေကအိုင္စီကို ယခုလို ေျပာသည္။  
“မႏွစ္က LMTCမွာ ေအာင္တဲ့ ေက်ာင္းသူေက်ာင္း ၉ေယာက္ေပါ့ေနာ္။ ဒီိႏွစ္က ၁၉ေယာက္ေအာင္တယ္။ သိပၸံတြဲ ၄ဦးနဲ႔ ၀ိဇၹာတြဲ ၁၅ဦး။ ေက်ာင္းၿပီးသူေတြက ေက်ာင္းဆက္တက္တာထက္ အလုပ္ျပန္လုပ္မဲ့သူမ်ားလာတာ ေတြ႕ရတယ္။ ဆယ္တန္းလြန္ ေက်ာင္းဆရာတို႔၊ သက္ဆိုင္ရာ႐ံုးေတြမွာ အလုပ္သြားမဲ့သူေတြနဲ႔ ျမန္မာျပည္တြင္းထဲကို အမ်ဳိးသားေရးအတြက္ ျပန္လုပ္မဲ့သူ ေတြလည္း ရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ ေမွ်ာ္မွန္းထားသေလာက္ မျဖစ္ေျမာက္ေပမဲ့လည္း တျဖည္းျဖည္း ေအာင္ျမင္စျပဳလာ ပါၿပီ။”ဟု ရွင္းျပသည္။
ယခုႏွစ္ LMTC ေအာင္ျမင္ခ့ဲသူ ေစာဘြယ္ေစးကလည္း “က်ေနာ္ေတာ့ ေက်ာင္းဆရာလုပ္ဖို႔ ရည္ရြယ္ထားတယ္။ ဘာျဖစ္လဲဆို ေတာ့ အခု ႏိုင္ငံျခား ထြက္တဲ့ဆရာေတြ မ်ားလာတဲ့အတြက္ ေက်ာင္းဆရာလိုအပ္မႈေတြ မ်ားလာတာေပါ့ေနာ္။ ေက်ာင္းတက္ ခ်င္လို႔ ႏိုင္ငံျခားထြက္မယ္ဆိုရင္လည္း အလုပ္တဖက္ ေက်ာင္းတဖက္နဲ႔ဆိုလည္း ထင္သေလာက္ ခရီးေပါက္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ တတ္ႏိုင္သေလာက္ ကိုယ့္လူမ်ဳိးအက်ဳိးအတြက္ ျပန္လုပ္မယ္။”ဟု ေျပာသည္။
LMTC ေက်ာင္းတြင္ ေက်ာင္းဆရာ ၂၀ဦး၊ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေပါင္း ၁၅၀ေက်ာ္ တက္ေရာက္သင္ယူလွ်က္ရွိရာ ေခါင္း ေဆာင္မႈႏွင့္ စီမံခန္႔ခြဲမႈ အပါအ၀င္ သမိုင္း၊ ပထ၀ီ၊ အဂၤလိပ္၊ သခ်ၤာ၊ သိပၸံ(႐ူပေဗဒ၊ ဇီ၀ေဗဒ၊ ဓါတုေဗဒ) စသည့္ သိပၸံႏွင့္ ၀ိဇၨာ ဘာသာတြဲဟူ၍ သတ္မွတ္ေပးထားသည္။
ဒုတိယအႀကိမ္ေျမာက္ မယ္လစခန္း LMTC ေကာလိပ္ေက်ာင္းဆင္းပြဲ (Photo- Tha dee (TNT))
အထက္တန္းေအာင္ ကရင္လူငယ္မ်ားအတြက္ ရည္ရြယ္၍ ေလးႏွစ္တာ တက္ေရာက္ရမည့္ ေခါင္းေဆာင္မႈႏွင့္ စီမံခန္႔ခြဲမႈ ေကာ လိပ္သင္တန္းေက်ာင္း(LMTC)ကို လက္ရွိ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာအားသာႏွင့္ ကရင္ေခါင္းေဆာင္အခ်ဳိ႕က ၂၀၀၆ခုႏွစ္တြင္ စတင္ တည္ေထာင္ခဲ့သည္။
ဘာသာရပ္ မ်ားသင္ၾကားေပးကာ ယခု ၂၀၁၁ခုႏွစ္ ဒုတိယအႀကိမ္ေျမာက္၌ ေအာင္သူ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူ ၁၉ဦးတြင္ သိပၸံတြဲဘာသာ ရပ္ ၄ ဦးႏွင့္ ၀ိဇၨာတြဲ ဘာ သာရပ္ယူထားသူ ၁၅ဦး ျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။
“မႏွစ္က LMTCမွာ ေအာင္တဲ့ ေက်ာင္းသူေက်ာင္း ၉ေယာက္ေပါ့ေနာ္။ ဒီိႏွစ္က ၁၉ေယာက္ေအာင္တယ္။ သိပၸံတြဲ ၄ဦးနဲ႔ ၀ိဇၹာတြဲ ၁၅ဦး။ ေက်ာင္းၿပီးသူေတြက ေက်ာင္းဆက္တက္တာထက္ အလုပ္ျပန္လုပ္မဲ့သူမ်ားလာတာ ေတြ႕ရတယ္။ ဆယ္တန္းလြန္ ေက်ာင္းဆရာတို႔၊ သက္ဆိုင္ရာ႐ံုးေတြမွာ အလုပ္သြားမဲ့သူေတြနဲ႔ ျမန္မာျပည္တြင္းထဲကို အမ်ဳိးသားေရးအတြက္ ျပန္လုပ္မဲ့သူ ေတြလည္း ရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ ေမွ်ာ္မွန္းထားသေလာက္ မျဖစ္ေျမာက္ေပမဲ့လည္း တျဖည္းျဖည္း ေအာင္ျမင္စျပဳလာ ပါၿပီ။”ဟု ရွင္းျပသည္။
ယခုႏွစ္ LMTC ေအာင္ျမင္ခ့ဲသူ ေစာဘြယ္ေစးကလည္း “က်ေနာ္ေတာ့ ေက်ာင္းဆရာလုပ္ဖို႔ ရည္ရြယ္ထားတယ္။ ဘာျဖစ္လဲဆို ေတာ့ အခု ႏိုင္ငံျခား ထြက္တဲ့ဆရာေတြ မ်ားလာတဲ့အတြက္ ေက်ာင္းဆရာလိုအပ္မႈေတြ မ်ားလာတာေပါ့ေနာ္။ ေက်ာင္းတက္ ခ်င္လို႔ ႏိုင္ငံျခားထြက္မယ္ဆိုရင္လည္း အလုပ္တဖက္ ေက်ာင္းတဖက္နဲ႔ဆိုလည္း ထင္သေလာက္ ခရီးေပါက္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ တတ္ႏိုင္သေလာက္ ကိုယ့္လူမ်ဳိးအက်ဳိးအတြက္ ျပန္လုပ္မယ္။”ဟု ေျပာသည္။
LMTC ေက်ာင္းတြင္ ေက်ာင္းဆရာ ၂၀ဦး၊ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေပါင္း ၁၅၀ေက်ာ္ တက္ေရာက္သင္ယူလွ်က္ရွိရာ ေခါင္း ေဆာင္မႈႏွင့္ စီမံခန္႔ခြဲမႈ အပါအ၀င္ သမိုင္း၊ ပထ၀ီ၊ အဂၤလိပ္၊ သခ်ၤာ၊ သိပၸံ(႐ူပေဗဒ၊ ဇီ၀ေဗဒ၊ ဓါတုေဗဒ) စသည့္ သိပၸံႏွင့္ ၀ိဇၨာ ဘာသာတြဲဟူ၍ သတ္မွတ္ေပးထားသည္။
ဒုတိယအႀကိမ္ေျမာက္ မယ္လစခန္း LMTC ေကာလိပ္ေက်ာင္းဆင္းပြဲ (Photo- Tha dee (TNT))
အထက္တန္းေအာင္ ကရင္လူငယ္မ်ားအတြက္ ရည္ရြယ္၍ ေလးႏွစ္တာ တက္ေရာက္ရမည့္ ေခါင္းေဆာင္မႈႏွင့္ စီမံခန္႔ခြဲမႈ ေကာ လိပ္သင္တန္းေက်ာင္း(LMTC)ကို လက္ရွိ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာအားသာႏွင့္ ကရင္ေခါင္းေဆာင္အခ်ဳိ႕က ၂၀၀၆ခုႏွစ္တြင္ စတင္ တည္ေထာင္ခဲ့သည္။
ဘာသာရပ္ မ်ားသင္ၾကားေပးကာ ယခု ၂၀၁၁ခုႏွစ္ ဒုတိယအႀကိမ္ေျမာက္၌ ေအာင္သူ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူ ၁၉ဦးတြင္ သိပၸံတြဲဘာသာ ရပ္ ၄ ဦးႏွင့္ ၀ိဇၨာတြဲ ဘာ သာရပ္ယူထားသူ ၁၅ဦး ျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။







ေစာဘဦးၾကီး၏သစၥာေလးရပ္ For us surrender is out of question.(လက္နက္ခ်အညံ့ခံျခင္း အလွ်င္းမေျပာရ) We shall retain our arm.(ကရင့္လက္နက္ ကရင္ေတြကိုင္ထားရမယ္) The recognition of Karen State must be complete)(ကရင္ျပည္  အသိအမွတ္ျပဳျခင္းနွင့္ ျပီးျပည့္စံုရမည္)We shall decide our own political  destiny.(ကရင့္က်မၼာ ကရင္ဖန္တီးပိုင္ခြင့္ရွိရမည္)။


0 kommentarer:
Post a Comment