ေမာကၡပညာေရး သုေတသနသတင္း
ပညာေရး သုေတသန ဆာေဗးေလ့လာခ်က္တြင္ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးေသာ ကေလးငယ္မ်ားသည္  ဆာေလာင္ မြတ္သိပ္ျခင္း၊ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္ျခင္းႏွင့္ အားမရွိျခင္းတို႔ျဖင့္  ေက်ာင္းတက္ေနရေၾကာင္း တင္ျပထားသည္။
ခ်မ္းသာသည့္ ႏုိင္ငံမ်ားအပါအ၀င္ ပိုမိုဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ျမန္မာႏွင့္  တတိယကမၻာ့ႏုိင္ငံမ်ားမွ ကေလးငယ္မ်ားအတြက္ ေက်ာင္းပညာေရးတြင္ အဆင္မေျပမႈ  မ်ားစြာရွိေနေၾကာင္းကို ႏုိင္ငံတကာပညာေရးသမဂၢမ်ားအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ EI ၏  အစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
အဂၤလန္ရွိ မူ၊ လယ္၊ ထက္ေက်ာင္းမ်ားႏွင့္ ေကာလိပ္ေက်ာင္း စုစုေပါင္း ၆၂၇  ေက်ာင္းတြင္ သင္ၾကား ေနၾကသည့္ ဆရာ ေလးပံု သံုးပံုခန္႔က ဆင္းရဲႏြမ္းပါးေသာ  ကေလးငယ္မ်ားကို စာသင္ၾကားေပးေနရေၾကာင္း ေျဖၾကားခဲ့သည္။ ကမၻာ့ေငြေၾကး  အက်ပ္အတည္းစတင္ကတည္းက ဤျပႆနာမွာ ပိုမို ဆိုးရြားလာေနေၾကာင္း ေျပာျပၾကသည္။

၈၅ ရာခုိင္ႏႈန္းေသာ ဆရာမ်ားက သူတို႔ စာသင္ၾကားေနၾကသည့္ ကေလးမ်ားထဲမွ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးေသာ ကေလးငယ္မ်ား၏ က်န္းမာေရးႏွင့္ ဖြံ႔ျဖိဳးမႈတို႔မွာ အႏုတ္လကၡဏာ ေဆာင္ေနသည္ဟု ရွင္းျပခဲ့ၾကသည္။
၈၀ ရာခုိင္ႏႈန္းေသာ ဆရာမ်ားက ကေလးမ်ားသည္ ပင္ပန္း ႏြမ္းနယ္စြာျဖင့္ ေက်ာင္းတက္ေနရေၾကာင္း၊ ၇၃ ရာခုိင္ႏႈန္းက ဗိုက္ဆာေလာင္မႈျဖင့္ ေက်ာင္းလာၾကေၾကာင္း၊ ၆၇ ရာခိုင္ႏႈန္းက အ၀တ္အစား အစုတ္အျပဲမ်ားျဖင့္ ေက်ာင္းလာတက္ ေနရေၾကာင္းကို ေျပာျပခဲ့သည္။ 
၇၁ ရာခုိင္ႏႈန္းေသာ ဆရာမ်ားက ဆင္းရဲေသာ ကေလးအမ်ားစုမွာ မိမိကုိယ္ကိုယံုၾကည္မႈ ကင္းမဲ့ေနေၾကာင္းႏွင့္ ၆၅ ရာခုိင္ႏႈန္းကမူ ေက်ာင္းျပင္ပ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားျဖစ္သည့္ ဂီတ၊ အားကစားႏွင့္ ရုပ္ရွင္ရံုသြားျခင္းတို႔ကို မလုပ္ႏုိင္ၾက ေၾကာင္းဆိုသည္။
စုစုေပါင္း ၈၀ ရာခုိင္းေသာ ဆရာမ်ားက ဆင္းရဲမဲြေတမႈေၾကာင့္ ကေလးမ်ား၏ ပညာေရးတြင္ ဆိုးက်ဳိးမ်ားစြာ ရိွေနရေၾကာင္းကို တညီတညာထဲ ေျပာျပခဲ့ၾကသည္။ ရလဒ္မ်ား နိမ့္က်ျခင္း၊ အိမ္တြင္ စာၾကည့္ရန္ တိတ္ဆိတ္ျငိမ္သက္သည့္ ေနရာမရွိျခင္း၊ အာရံုစူးစုိက္ရန္ အခက္အခဲ ရွိေနျခင္းႏွင့္ ကြန္ပ်ဴတာ၊ အင္တာနက္တို႔ မရွိျခင္းတုိ႔ကို ရင္ဆိုင္ ေနၾကရသည္။
ျမန္မာႏွင့္ အျခားေသာ တတိယကမၻာ့ႏုိင္ငံမ်ားမွ ကေလးငယ္မ်ား
ပိုမိုဆင္းရဲႏြမ္းပါးေသာ ျမန္မာႏွင့္ တတိယကမၻာ့ႏုိင္ငံမ်ားတြင္မူ ဤျပႆနာမွာ ပို၍ဆိုးရြားေနေလသည္။ ေက်ာင္းပညာတတ္ေျမာက္မွသာ လူရာ၀င္မည္ဟု မိဘမ်ားက ယံုၾကည္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ႏွင့္ ၾကိဳးစားျပီး ေက်ာင္းထားၾကေသာ္လည္း ဆင္းရဲသား ကေလး အမ်ားစုၾကီးမွာ စာသင္ခန္းတြင္ အခက္အခဲ မ်ားစြာကို ရင္ဆိုင္ေနၾကသည္။
လူဦးေရ၏ ၈၀ ရာခုိင္ႏႈန္းခန္႔မွာ ဆင္းရဲမြဲေတမႈႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေနရေၾကာင္း ျပည္တြင္း စီးပြားေရး ပညာရွင္မ်ားက ခန္႔မွန္းထားသည္။ ေက်ာင္းတက္ရန္ အခြင့္အေရး ဆံုးရံႈးေနရဆဲျဖစ္ျပီး ျမန္မာ စာသင္ခန္းမ်ားအတြင္းရွိ ကေလးငယ္ ၄၀ ရာခုိင္ႏႈန္းမွာ ေန႔စဥ္ပင္ ဆာေလာင္မႈႏွင့္ ေက်ာင္းတတ္ ေနရေၾကာင္းကို ျမန္မာ ေက်ာင္းဆရာမ တစ္ဦး ျဖစ္သူ ေဒၚသင္းသင္းက ေမာကၡကို ေျပာျပခဲ့သည္။
အဂတိတရား လိုက္စားမႈ ပိုက်ယ္ျပန္႔လ်က္ရွိျပီး ပညာေရးအဆင့္တိုင္းတြင္ သက္ေရာက္မႈ ရွိေနေသာ ျမန္မာကေလးမ်ားမွာမူ ကေလးအခြင့္အေရး ခ်ဳိးေဖာက္ ခံရျခင္းအပါအ၀င္၊ ေက်ာင္းပညာေရးမွ ခြဲျခား ဆက္ဆံမႈမ်ားကို ခံစားေနရဆဲျဖစ္ေၾကာင္း သုေတသနအရ ေလ့လာေတြ႔ရွိရသည္။
၇၁ ရာခုိင္ႏႈန္းေသာ ဆရာမ်ားက ဆင္းရဲေသာ ကေလးအမ်ားစုမွာ မိမိကုိယ္ကိုယံုၾကည္မႈ ကင္းမဲ့ေနေၾကာင္းႏွင့္ ၆၅ ရာခုိင္ႏႈန္းကမူ ေက်ာင္းျပင္ပ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားျဖစ္သည့္ ဂီတ၊ အားကစားႏွင့္ ရုပ္ရွင္ရံုသြားျခင္းတို႔ကို မလုပ္ႏုိင္ၾက ေၾကာင္းဆိုသည္။
စုစုေပါင္း ၈၀ ရာခုိင္းေသာ ဆရာမ်ားက ဆင္းရဲမဲြေတမႈေၾကာင့္ ကေလးမ်ား၏ ပညာေရးတြင္ ဆိုးက်ဳိးမ်ားစြာ ရိွေနရေၾကာင္းကို တညီတညာထဲ ေျပာျပခဲ့ၾကသည္။ ရလဒ္မ်ား နိမ့္က်ျခင္း၊ အိမ္တြင္ စာၾကည့္ရန္ တိတ္ဆိတ္ျငိမ္သက္သည့္ ေနရာမရွိျခင္း၊ အာရံုစူးစုိက္ရန္ အခက္အခဲ ရွိေနျခင္းႏွင့္ ကြန္ပ်ဴတာ၊ အင္တာနက္တို႔ မရွိျခင္းတုိ႔ကို ရင္ဆိုင္ ေနၾကရသည္။
ျမန္မာႏွင့္ အျခားေသာ တတိယကမၻာ့ႏုိင္ငံမ်ားမွ ကေလးငယ္မ်ား
ပိုမိုဆင္းရဲႏြမ္းပါးေသာ ျမန္မာႏွင့္ တတိယကမၻာ့ႏုိင္ငံမ်ားတြင္မူ ဤျပႆနာမွာ ပို၍ဆိုးရြားေနေလသည္။ ေက်ာင္းပညာတတ္ေျမာက္မွသာ လူရာ၀င္မည္ဟု မိဘမ်ားက ယံုၾကည္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ႏွင့္ ၾကိဳးစားျပီး ေက်ာင္းထားၾကေသာ္လည္း ဆင္းရဲသား ကေလး အမ်ားစုၾကီးမွာ စာသင္ခန္းတြင္ အခက္အခဲ မ်ားစြာကို ရင္ဆိုင္ေနၾကသည္။
လူဦးေရ၏ ၈၀ ရာခုိင္ႏႈန္းခန္႔မွာ ဆင္းရဲမြဲေတမႈႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေနရေၾကာင္း ျပည္တြင္း စီးပြားေရး ပညာရွင္မ်ားက ခန္႔မွန္းထားသည္။ ေက်ာင္းတက္ရန္ အခြင့္အေရး ဆံုးရံႈးေနရဆဲျဖစ္ျပီး ျမန္မာ စာသင္ခန္းမ်ားအတြင္းရွိ ကေလးငယ္ ၄၀ ရာခုိင္ႏႈန္းမွာ ေန႔စဥ္ပင္ ဆာေလာင္မႈႏွင့္ ေက်ာင္းတတ္ ေနရေၾကာင္းကို ျမန္မာ ေက်ာင္းဆရာမ တစ္ဦး ျဖစ္သူ ေဒၚသင္းသင္းက ေမာကၡကို ေျပာျပခဲ့သည္။
အဂတိတရား လိုက္စားမႈ ပိုက်ယ္ျပန္႔လ်က္ရွိျပီး ပညာေရးအဆင့္တိုင္းတြင္ သက္ေရာက္မႈ ရွိေနေသာ ျမန္မာကေလးမ်ားမွာမူ ကေလးအခြင့္အေရး ခ်ဳိးေဖာက္ ခံရျခင္းအပါအ၀င္၊ ေက်ာင္းပညာေရးမွ ခြဲျခား ဆက္ဆံမႈမ်ားကို ခံစားေနရဆဲျဖစ္ေၾကာင္း သုေတသနအရ ေလ့လာေတြ႔ရွိရသည္။






ေစာဘဦးၾကီး၏သစၥာေလးရပ္ For us surrender is out of question.(လက္နက္ခ်အညံ့ခံျခင္း အလွ်င္းမေျပာရ) We shall retain our arm.(ကရင့္လက္နက္ ကရင္ေတြကိုင္ထားရမယ္) The recognition of Karen State must be complete)(ကရင္ျပည္  အသိအမွတ္ျပဳျခင္းနွင့္ ျပီးျပည့္စံုရမည္)We shall decide our own political  destiny.(ကရင့္က်မၼာ ကရင္ဖန္တီးပိုင္ခြင့္ရွိရမည္)။


0 kommentarer:
Post a Comment