http://www.maukkha.org/index.php
အႏွစ္ ၃၀ ပညာေရးစီမံကိန္းကာလတြင္ ပထမ ဆယ္စုႏွစ္နီးပါး ကုန္ဆံုးေတာ့မည္ျဖစ္ေသာ္ျငားလည္း ျမန္မာႏုိင္ငံ နယ္စပ္ေဒသ ပညာေရးမွာ အလြန္အမင္း နိမ့္က်ေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။
၁၉၈၈ ခုႏွစ္မွ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ကာလမ်ားအတြင္း မူလတန္းေက်ာင္း ၈၈၈ ေက်ာင္း၊ အလယ္တန္းေက်ာင္း ၉၂ ေက်ာင္းႏွင့္ အထက္တန္း ေက်ာင္း ၉၄ ေက်ာင္းတို႔ကို နယ္စပ္ေဒသမ်ားအတြက္ တည္ေဆာက္ေပးခဲ့သည္ဟု နအဖ၏ နယ္စပ္ေဒသ ဖြံ႕ျဖိဳးမႈ အစီရင္ခံစာက ဆိုသည္။
သို႔ေသာ္ မၾကာေသးမီက ထုတ္ျပန္ခဲ့သည့့္ Burma Issues ပညာေရး သတင္းမွတ္တမ္း ဒီဗီဒီအရ တုိင္းရင္းသားေဒသမ်ားတြင္ ကေလးမ်ား ေက်ာင္းတက္ႏႈန္းမွာ ၁၀ ရာခုိင္ႏႈန္းေအာက္ ရွိသည္ဟု သိရပါသည္။
လက္နက္ကိုင္ တုိက္ပြဲမ်ားျဖစ္ပြားေနသည့္ နယ္စပ္ေဒသမ်ားတြင္ ေက်ာင္းလံုး၀မရွိျခင္း၊ ေက်ာင္းဆရာ ဆရာမမ်ား မရွိျခင္းတို႔ကို ဆယ္စုႏွစ္မ်ားစြာ ရင္ဆုိင္ခဲ့ရေၾကာင္း ကရင္ျပည္နယ္တြင္း ပညာေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို လုပ္ေဆာင္ေနသူ ဆရာမေနာ္မူေလးက ေမာကၡသို႔ေျပာျပခဲ့သည္။
“က်မတို႔ ေဒသမွာ ကိုယ္ထူကုိယ္ထ ေက်ာင္းနည္းနည္းပဲ ရွိတာပါ။ ဒါေတာင္မွ ဆရာေတြမရွိတဲ့အခါမွာ၊ တုိက္ပြဲေတြ ျဖစ္တဲ့အခါမွာ ေက်ာင္းကို လေပါင္းမ်ားစြာ ပိတ္ထားၾကရတယ္။ ရြာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ေက်ာင္းမရွိတာနဲ႔၊ ေက်ာင္းရွိျပန္ရင္လည္း ဆရာမရွိတာနဲ႔ ပညာေရးဟာ အင္မတန္ နိမ့္က်ေနတာ။”
ျမန္မာႏုိင္ငံ နယ္စပ္ေဒသတစ္ေလွ်ာက္လံုးတြင္ ဤပညာေရးျပႆနာမွာ ပိုမို ဆိုးရြားလာေနေၾကာင္းႏွင့္ အကူအညီမ်ားလည္း မရရွိေၾကာင္း၊ အထူးသျဖင့္ ကရင္ျပည္နယ္၊ ကရင္နီျပည္နယ္၊ ရွမ္းျပည္နယ္တို႔တြင္ ပညာေရး အခြင့္အေရးပိုမို ဆံုးရံႈးေနရေၾကာင္း ေမာကၡမွ သတင္းရရွိပါသည္။
0 kommentarer:
Post a Comment