ကြ်ႏုပ္၏ ေျခေတာက္မ်ားကို
လမ္းျပဖို ့ရာ ကြ်ႏုပ္တြင္
မီးအိမ္တစ္လံုးသာ ရွိသည္
ထိုမီးအိမ္မွာ အေတြ ့အၾကံဳ
တည္းဟူေသာ မီးအိမ္သာ ျဖစ္သည္ ။ ( ပတ္ထရစ္ ဟင္နရီ )
လူ၏ ဘ၀ေပးတာ၀န္က အဘယ္နည္း ။
လူ၏ ဘ၀ေပးတာ၀န္က ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္ အေတြ ့ၾကံဳရေသာ ေကာင္းမႈ ၊မေကာင္းမႈ ၊
ဆင္းရဲမႈ ၊ခ်မ္းသာမႈ ၊အေတြ ့အၾကံဳကိုယူကာ လမ္းမမွားေအာင္ အသက္ဆံုးသည္အထိ
ေနသြားရျခင္းပင္ ျဖစ္တယ္ ။
လူတို ့ဆိုတာ မိမိဘ၀တစ္ေလွ်ာက္တြင္ အေတြ ့အၾကံဳ ရင့္က်က္လာျပီး မွန္ကန္ေသာ
သေဘာတရားရရွိေရးသာ ပဓာနျဖစ္တယ္ ။
မွန္ကန္ေသာ အသိတရားကို ရရန္မွာ ဗဟုသုတႏွင့္ အေတြ ့အၾကံဳ မ်ားျခင္းမွ စတင္၏
အေတြ ့အၾကံဳရင့္က်က္လာေသာ သေဘာတရားဟူသည္ တစ္ေန ့ ၊တစ္လ ၊ တစ္ႏွစ္ ၊
ျဖင့္ခံယူ ရရွိျပည့္စံုသည္မဟုတ္ အေၾကာင္းအရာေပါင္းမ်ားစြာ ၊ေဒသေပါင္းမ်ားစြာ ၊
ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ လူမ်ိဳးအသီးသီး ဘာသာအဖံုဖံုတို ့ႏွင့္ အေၾကာင္းျခင္းရာအျဖာျဖာတို ့ကို
ကိုယ္တိုင္ေတြ ့ထိ ခံယူခ်က္တို ့မွ အသိဥာဏ္ျဖင့္ အေတြ ့ၾကံဳရင့္က်က္ လာသည္ႏွင့္အမွ်
ဆင္ျဖင္တံု အသိပညာဥာဏ္ကို ေၾကာင္းက်ိဳးထင္ထင္ သိျမင္ျခင္းျဖင့္ ခံယူျပီး လက္ေတြ ့
က်င့္သံုးျခင္းမွရရွိေသာ သေဘာတရားေရး ခံယူရခ်က္ ပင္ျဖစ္တယ္ ။
ဘ၀ဆိုတာ ယထာ ဘူတ က်နေပမဲ့ အေတြ ့ၾကံဳ တန္ဖိုး ေငြကဲ့သို ့ပင္ သံုးစြဲ၍ ရ၏ အေတြ ့ၾကံဳ
ရင့္က်က္ျခင္းသည္ သေဘာတရား အသိပညာအလိမၼာ ဥာဏ္ျဖစ္ေစ၏ ။
ပီယာ၀ါစာ ခ်စ္ဖြယ္စကား ဆိုျခင္းသည္လည္းေကာင္း၊မာနကိုႏွိမ့္ခ်ေလ့ ရွိျခင္းသည္လည္းေကာင္း၊
မွတ္ဥာဏ္ သည္လည္းေကာင္း ၊ အေတြ ့အၾကံဳ ဗဟုသုတ သည္လည္းေကာင္း ၊ သင့္ကိုေရွ ့
တန္းသို ့ ပို ့ပါလိမ့္မယ္ ။
ေလာကီ အက်ိဳးစီးပြားရွာ ျခင္းႏွင့္ အတတ္ပညာ ဗဟုသုတ အေတြ ့ၾကံဳ ရွာေဖြရာ၌ မအို ၊မနာ ၊
မေသ ၊ေတာ့မည္ကဲ့သို ့ ရွာရမွာျဖစ္တယ္ (ေလာကုတၱရာ တရားဓမၼ)ကို ရွာမွသာ ေသမင္းသည္
ယခုပင္ ေသ်ာင္ကိုဆြဲထားသကဲ့သို ့ ရွာရေပမည္ ။
လူတစ္ေယာက္သည္ အသက္ၾကီးရင့္သည္ႏွင့္အမွ် အေတြ ့အၾကံဳ ရင့္က်က္လ်က္ ဆင္ျခင္တံု
အသိပညာ အလိမၼာ ဥာဏ္ကိုရလာလိမ့္မည္ ။
ဆရာသမားေကာင္းႏွင့္ နည္းလမ္းေကာင္းသည္ အသိတရားကို ပိုမိုဖြံ ့ျဖိဳးေစျပီး လက္ေတြ ့
က်င့္သံုးျခင္းျဖင့္သာ အသိတရားကို အထြတ္အထိပ္သို ့ ေရာက္ေစ၏ ။
အခ်ိဳ ့တို ့သည္ ဘ၀အေတြ ့ၾကံဳကို မမွတ္သားဘဲ ေပါ့ေပါ့ဆဆ ကိုေနသျဖင့္ ထပ္မံ၍ မွားျပီး
ေသာအမွားမ်ိဳးကို ျပန္လည္ျပဳတတ္ၾကတယ္ ဘ၀အေတြ ့ၾကံဳ က မိမိအတြက္ အေကာင္းဆံုး
ေသာ ဆရာသမားျဖစ္တယ္ အေတြ ့ၾကံဳ မ်ားေလ ဆရာမ်ားေလ (သို ့မဟုတ္) သင္ခန္းစာ
မ်ားေလဘဲ ဘ၀အေတြ ့ၾကံဳမ်ားသူ သည္ သူမ်ားထက္ ေခါင္းတစ္လံုးပိုမို၍ ျမင့္တတ္၏ ။
ဘယ္ကိစၥ ဘယ္အရာ၌ သူက ၾကိဳတင္ၾကံဳထားဖူးသျဖင့္ ေျဖရွင္းေက်ာ္ျဖတ္ႏိုင္ရန္
နည္းလမ္းကို သိေနသျဖင့္ အခက္ခဲေျဖရွင္းရန္ လြယ္ေနတယ္ အေတြ ့ၾကံဳ နည္းသူသည္
စမ္းတ၀ါး၀ါးႏွင့္ မွန္သည္ထင္ရာကို လုပ္တတ္တယ္ ထို ့ေၾကာင့္ မွန္ခ်င္မွန္၏ မွားခ်င္မွားသည္
ဗဟုသုတသည္ ဘ၀၏ အေျခခံပင္ျဖစ္တယ္ ။
အရာရာမွာ ပထမ ဗဟုသုတရွိရန္ ၊ ဒုတိယ သတိထားရန္ ၊တတိယ မွန္မမွန္ စံုစမ္းရန္ ၊ ႏွင့္
စတုတၳမွ ၀ီရိယႏွင့္ အလုပ္လုပ္ရန္ ၊တို ့ျဖစ္တယ္ အေတြ ့ၾကံဳဟူေသာ ပညက္ခ်က္သည္ လူမ်ား
ကသူတို ့၏ မိုက္မဲမႈမ်ားႏွင့္ ေၾကကြဲ ဖြယ္ရာျဖစ္ရပ္မ်ား ကိုေပးထားေသာ သညာမွ်သာျဖစ္တယ္ ။
အေတြ ့အၾကံဳဟူသည္
ႏႈိင္းယွဥ္သိျမင္ ႏိုင္ေသာ
ဥာဏ္၏ မိတ္ဘက္ျဖစ္က
အေကာင္းဆံုးပင္ သို ့မဟုတ္
ရန္ဘက္ျဖစ္ေပ ေတာ့၏ ။ (ယန္း)
မိမိဘ၀ အေတြ ့အၾကံဳကို ျပန္လည္သံုးသပ္ လိုက္နာက်င့္သံုးျခင္းက အမွန္လမ္းကို ေလွ်ာက္ႏိုင္ေအာင္
ၾကိဳးစားျခင္းျဖစ္သည္ ခါသီးေသာ အေတြ ့ၾကံဳမ်ိဳးကို ေနာက္ထပ္တစ္ဖန္ မေတြ ့ၾကံဳရေအာင္ ၾကံဳခဲ့ဖူး
ေသာ အေတြ ့ၾကံဳက သင္ခန္းစာေပးေလ၏ ေလာကတြင္ အေတြ ့ၾကံဳရဲ ့ အင္အားသည္ ၾကီးမွားလွ၏
အေတြ ့ၾကံဳမ်ားကို သတိထားႏိုင္ေလ အမွားနည္းေလျဖစ္သည္ ။
(ေတြးေခၚရွင္ ကိုလာရစ္(ခ်)က)
မ်ားေသာအားျဖင့္ လူတို ့အတြက္
အေတြ ့ၾကံဳသည္ သေဘၤာ၏
ပဲ့ပိုင္းမွ မီးေရာင္ႏွင့္ အလားသ႑န္တူေပ၏
အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ျဖတ္သန္းလာခဲ့ေသာ
လမ္းေၾကာင္းကိုသာ ထိုးျပေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏ ။
ဘ၀တြင္ ခံစားခဲၾက၏ ခံစားျခင္းက သိျမင္ခဲ့ၾက၏ သိျမင္ေသာအခါ လူ ့ဘ၀တြင္ ေျပာင္းလဲ
တိုးတက္လာ ႏိုင္ေတာ့သည္ လူတစ္ေယာက္၏ ဘ၀နဲ ့ ဥာဏ္ပညာ တိုးတက္ပြင့္လန္းမႈမွာ
ထိုသူ၏ စိတ္ဓတ္ ကြန္ ့ျမဴးျခင္းႏွင့္ ဗဟုသုတ အေတြ ့ၾကံဳ ျပည့္၀ျခင္းအေပၚ၌သာ တည္ရွိ၏ ။
ဘ၀တြင္ ေလာကဓံရွိ၏
ေလာကဓံဟူသည္ အေကာင္းေရာ အဆိုးပါရွိ၏
ေကာင္းေနစဥ္ သုခ၌ ( ေမာ္ ) ေနျပီး
ဆိုးေသာအခါ ဒုကဟု ( ေအာ္ ) ေနသူသည္ သဘာ၀မက်
အဓိပၸါယ္ရွိေသာ လူမွန္သမွ်
ေလာကဓံကို အေမာခံႏိုင္ရမည္
ဘ၀၏ ေအာင္ျမင္ေရး လွ်ိဳ ့၀ွက္ခ်က္ကို
မသိ၍ အရႈံးေပးၾကရ၏
ဘ၀၏ ေအာင္ျမင္ေရဒလွ်ိဳ ့၀ွက္ခ်က္မ်ားကိုသိလွ်င္
ဘယ္သူတစ္ေယာက္မွ် အရႈံးေပးၾကမည္မဟုတ္ ။
သူငယ္ခ်င္းတို ့ေရ...သင့္ဘ၀ ေအာင္ျမင္ေရးအတြက္ အေတြ ့အၾကံဳကို အျမဲတမ္း မွတ္သား
တင္ေနေသာ အက်င့္ကို က်င့္ၾကံႏိုင္ၾကပါေစ....လို ့
ဖူး ေစတနာေမတၱာထားကာ သုေတသီ ဘုန္းျမင့္ေသြးစာအုပ္မွ သူငယ္ခ်င္းတို ့အတြက္
ေရးသားလိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္.....ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ.....ဖူး
25 November 2010
အေတြ ့အၾကံဳကို ဘ၀ မွတ္တမ္းတင္ပါ***
Etiketter: မွ်ေဝမယ္
Subscribe to:
Post Comments (Atom)






ေစာဘဦးၾကီး၏သစၥာေလးရပ္ For us surrender is out of question.(လက္နက္ခ်အညံ့ခံျခင္း အလွ်င္းမေျပာရ) We shall retain our arm.(ကရင့္လက္နက္ ကရင္ေတြကိုင္ထားရမယ္) The recognition of Karen State must be complete)(ကရင္ျပည္ အသိအမွတ္ျပဳျခင္းနွင့္ ျပီးျပည့္စံုရမည္)We shall decide our own political destiny.(ကရင့္က်မၼာ ကရင္ဖန္တီးပိုင္ခြင့္ရွိရမည္)။


0 kommentarer:
Post a Comment